6 Rejab 1432 / 8 Jun 2011

Hari cuti yang sedang dilalui berlalu dengan pantas. Ditambah dengan waktu cuti terpendek yang pernah dilalui. [ hmm, jamiah mengawalkan buka dan akhir semester menyebabkan banyak perancangan berubah dari apa yang dijangkakan.. Apapun , Alhmdulillah,boleh la bermukim lama sikit di tanah air..Insyaallah ]

Imtihan sudah berakhir, kepimpinan baru pun sudah mengambil alih tanggungjawab. Semoga Allah memberi nusrah kepada mereka untuk melaksanakan tallifat ini dengan sebaiknya. Apapun, sebagai rakyat yang berada di bawah , bukan setakat sokongan kata perlu dihulur, dokongan dengan tenaga jua khidmat perlu diteruskan bagi mencapai visi dan misi bersama. Takkan dilupakan segala khidmat dan jasa sahabat-sahabiah sesi lalu. Allah sahajalah yang lebih layak membalasnya.

Bermacam aksi dan cerita telah dirasa bersama. Ada masam, ada manis, ada pahit, tak kurang juga masin. Cerita senyum dan air mata kemas dalam ingatan.

Semester ini, ramai sahabat-sahabat senior telah menamatkan pengajian. Khirij dengan meninggalkan pelbagai kenangan. Oh, angah sudah mahu pulang ke Malaysia. Sedihnya.

Soifi ini juga,ramai yang pulang ke Malaysia. Tak sabar rasanya menunggu waktu itu tiba. Mu'tah juga semakin sunyi. Bulan Rejab, usah lupa sedang melaluinya.

Menunggu Ramadhan yang bakal menjengah, menggamit kerinduan yang tidak bertepi. Ya Allah, pertemukanlah kami dengan Ramadhan..

* Rindu tak bertepi mula singgah. Rindu ada keluarga, pada ahli keluarga yang sudah pergi, rindu pada semua teman-teman seperjuangan.

* Ramai sudah bertukar status, tahniah ya kalian. Semoga Allah memberkahi impian syurga mawaddah wa rahmah kalian. Tak putus-putus ku terima perkhabaran. Barakalllahulakum wa baraka alaikum wa jama'a alaikum fil khair..

Sayonara syita'.. melalui rabi'... merintis soifi

0 ulasan: